چهارم تیر بود که انتشار ویدئویی از رفتار غیرانسانی سربازان صهیونیست با یک شهروند فلسطینی غوغایی به پا کرد. تصاویر جنایت گویای همه چیز بود.

جنگ کثیف صهیونیست‌ها / ادامه رفتار وحشیانه اشغالگران؛ از بستن اسیر زخمی به جیپ نظامی تا تبدیل مردم فلسطین به سپر انسانی

به گزارش قدس آنلاین، نماد کاملی از بربریت و اوج توحش خونخواران صهیونیست. داستان از این قرار است که واحدهای ارتش اشغالگر در جنین واقع در شمال کرانه باختری، جوانی زخمی را روی کاپوت خودرو جیپ نظامی بسته و او را سپر انسانی قرار می‌دهند. جالب آنکه در صحنه ارتکاب جنایت، دست‌کم دو آمبولانس دیده می‌شوند ولی گشت اسرائیلی بی‌اعتنا از کنار آن‌ها می‌گذرد. 
رویترز صحت و سقم واقعه را تأیید کرده است. فیلم منتشر شده تاحدی فاجعه‌بار است که واکنش مقامات تل‌آویو را در پی داشت. 
نوادگان «هرتزل» برای حفظ ته مانده آبروی نداشته خود دست به‌کار شده و وعده مجازات عاملان این نمایش مبتذل را می‌دهند. 

شیطان مجسم 
اما کیست که نداند آن‌ها ذاتاً در کشتار چیره‌دست هستند. جنایاتی از این دست، نخستین بار نیست که اتفاق می‌افتد. رژیم در جنگ کثیف خود علیه فلسطینیان، این روزها به استفاده از اسرای غزه به عنوان سپر انسانی رو آورده؛ اقدامی که حتی نقض ابتدایی‌ترین قوانین جنگی تلقی می‌شود. 
در این راستا «الجزیره» روز گذشته تصاویری منتشر کرد که نشان می‌دهد اشغالگران دو اسیر فلسطینی را مجبور به ورود به تونل‌های مقاومت و جست‌وجو برای یافتن مواد منفجره می‌کنند. 

جنگ کثیف صهیونیست‌ها/ ادامه رفتار وحشیانه اشغالگران؛ از بستن اسیر زخمی به جیپ نظامی تا تبدیل مردم فلسطین به سپر انسانی


نظامیان صهیونیست با نصب دوربین‌هایی روی بدن اسرا، آن‌ها را از دور کنترل می‌کنند. آن‌ها همچنین اسرا را مجبور به پوشیدن لباس نظامیان اسرائیلی کرده‌اند. براساس تصاویر منتشر شده، نظامیان صهیونیست یک اسیر زخمی فلسطینی را هم به عنوان سپر انسانی مجبور کردند وارد خانه‌های ویران شده شود؛ جایی که اجساد ده‌ها شهید به چشم می‌خورد.
العالم نیز سوم ماه می میلادی ویدئویی از یک پهپاد به غنیمت گرفته شده را منتشر کرد که نشان می‌داد چگونه اشغالگران در محله شجاعیه از یک اسیر به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند. 
در آن زمان، سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا -مدیترانه به این واقعیت تلخ واکنش نشان داد و اعلام کرد: ارتش اسرائیل از غیرنظامیان فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده و برخی از آن‌ها را مجبور به اقدامات نظامی کرد که خطر واقعی برای جان آن‌هاست. این نهاد تأکید کرد: چنین جنایاتی محدود به نوار غزه نیست، بلکه موارد مشابه بسیاری را در کرانه باختری ثبت کردیم و این در چارچوب سیاست کثیفی است که اسرائیل سال‌هاست دنبال می‌کند. 
دیده‌بان حقوق بشر اروپا -مدیترانه در ادامه خواستار محاکمه عاملان این جنایات، برمبنای اساسنامه رم شد که بر اساس آن استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی، یک جنایت جنگی است و باید در دادگاه کیفری بین‌المللی به آن رسیدگی شود.

صدای متحدان هم درآمد
جنایات شنیع و البته پرتکرار رژیم اشغالگر تا جایی بیخ پیدا کرده که صدای متحد دموکرات تل‌آویو را هم درآورده است! وزارت خارجه آمریکا بامداد چهارشنبه در اقدامی منفعلانه به ابراز نگرانی لفظی درخصوص انتشار فیلمی جدید مبنی بر استفاده نظامیان صهیونیستی از اسرای فلسطینی به عنوان سپر انسانی در غزه اکتفا کرد. 

جنگ کثیف صهیونیست‌ها/ ادامه رفتار وحشیانه اشغالگران؛ از بستن اسیر زخمی به جیپ نظامی تا تبدیل مردم فلسطین به سپر انسانی


در این گزارش آمده: «اخبار نگران‌کننده‌ای در مورد استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی مشاهده کردیم. ما بار دیگر از اسرائیل می‌خواهیم به سرعت تحقیقاتی را در این‌باره انجام دهد و از پاسخ‌گویی در مورد هرگونه سوءاستفاده (از غیرنظامیان) و نقض (قوانین جنگ) اطمینان حاصل کند».

متهم ردیف نخست کیست؟
در ۹ماه جنگ خونبار غزه، ۴۰هزار فلسطینی شهید و نزدیک به ۸۰هزار تن دیگر زخمی شده‌اند. با یک حساب سرانگشتی اگر این آمار را از کل جمعیت ۲میلیون‌و ۳۰۰ هزار نفری این جغرافیا کم کنیم به عمق فاجعه پی خواهیم برد؛ تا اینجای جنگ از هر ۲۰فلسطینی یک تن شهید یا زخمی شده است.
برای یافتن شریک جرم هم نباید راه دوری رفت. همان‌ها که تا اینجای جنگ ۲۷هزار انواع بمب و موشک در اختیار صهیونیست‌ها قرار داده و جلو هرگونه اقدام دیپلماتیک علیه اشغالگران را سد کرده‌اند، متهم ردیف نخست هستند. 
چندی پیش نیکی هیلی، نماینده پیشین ایالات متحده در سازمان ملل که به فلسطین اشغالی سفر کرده بود هنگام بازدید از مقرهای نظامی اسرائیل در کرانه باختری مرقومه‌ای را روی چند بمب نگاشت و آن را امضا کرد. توجه به همین یادگاری کوتاه مقام آمریکایی ثابت می‌کند اشغالگران برای انجام جنایات گسترده خود از کجا خط می‌گیرند. 
هیلی روی یک بمب نوشته است: «کارشان را تمام کنید»؛ اقدامی که برخی آن را مصداق بارز «تحریک به نسل‌کشی» قلمداد کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.